Ugrás a tartalomhoz Lépj a menübe
 


A 2008-as évi sportaktivitásom számokban kifejezett svédasztala

2008.12.05

 

Itt találhatsz néhány nem túl érdekfeszítő számértéket a 2008-as évi sportolási szokásaimról.

 

FIGYELEM: Ezek az adatok csak tájékoztatásul szolgálnak, legfeljebb irányadásként tekintendők.

Senkinek sem ajánlom,  hogy az itt leírtakat egy-az-egyben követendő szentírásnak tekintse, ugyanis sok mindenben különbözhetünk: korunkban, testsúlyunkban, edzettségünkben, sportolási előéletünkben, munkaidő-beosztásunkban és lehetőségeinkben.

 

Az egészség-orientált testmozgás lényege viszont pont abban rejlik, hogy mindenki annyit és olyan intenzitással hódoljon az általa választott sport(ok)nak, ami még nem válik az egészség rovására.

Ez annyit jelent, hogy ha nekem annyit kellene bringáznom, mint egy profi kerékpárosnak a Tour de France-on, minimum beledöglenék, ami nemcsak felettébb egészségtelen cselekedet volna, de módfelett modortalan és udvariatlan magatartásnak is minősülne.

 

 

No, a rizsának vége, jöjjenek a száraz számadatok:

 

 

KAJAKOZÁS:

Ez évben 143 órát és 40 percet üldögéltem kajakban, mialatt 789 km-t tettem meg Magyarország folyóin és tavain. Sajnos a tengerre még nem jutottam el, de ami késik, az ugyebár nem jön időben...   :o)

 

Kép

 

 

FUTÁS (kocogás):

51 alkalommal húztam fel a futócipőt, 371 km-t kocogtam, ami több, mint 42 órámba telt. Februárban és novemberben megfázás miatt összesen kétszer futhattam: betegen tilos a szervezetünket  sokkolni, ezt nem csak vallom, be is tartom!

 

 

KERÉKPÁROZÁS:

Ebben az évben kissé elhanyagoltam a bringázást, erdőn-mezőn 77 km-t pedáloztam, országúton 942 km-t pörgettem, összesen 1019 km-re jön ki az éves dózis és 45,2 órán át koptatta az ülepem az ülést.

(a városban megtett kilométereket nem számíthatjuk ide, mert az csak amolyan bringás kóválygás, sportértékkel nem bír, legfeljebb az anyagcsere-folyamatokra és a pénztárcánkra van jótékony hatással)

 

Kép

 

 

EGYÉB SPORTOK:

 

NORDIC WALKING (botsport) :      8 óra (51 km)

Ping-pong :                                   7,5 óra

Íjászat :                                        6,5 óra

SNOWBOARD :                              5 óra (Zakopane-ig kellet elutazni hóért)

Vitorlázás :                                   1,5 óra (inkább csak bütykölgettem rajta)

 

 

 

Most vessünk egy pillantást a grafikonokra: hogyan reagált a szervezetem a különféle terhelésekre?

 

A pulzusmérő által rögzített adatok fényesen bizonyították azt, amit már amúgy is sejtettem: a legmegterhelőbb mozgás a kocogás volt: átlagos pulzusszámom 146 volt, ami 74%-os terhelést jelentett. A pulzusom maximuma fokozott elővigyázatosság mellet is időnként 161-ig szökkent fel, ami azért nem olyan vészes, alig 85%.

(végülis a 100% sem halálos, csak nem túl egészséges)

 

A toplista második helyezettje a bringázás. A 129-es átlaggal (61%) dobbanó szív az emelkedőkön igencsak fel tud pörögni, egyszer elértem a 179-es értéket, ami nálam a 100%.

(Görgőzésnél nincsenek ránk kányszerített emelkedők, sem lazításra csábító lejtők, egyenletesebben adagolhatóak a terhelések: az átlag ugyanúgy 129-130 körül mozog, de mivel a tempót magunk határozhatjuk meg, a "maxigáz" 140-160 (69-85%) közé szorítható.)

 

A dobogó harmadik helyén szemérmesen toporgó Nordic Walking rendszerint percenként 124-szer (57%) dobbantotta meg a szívemet és egy zúzósabb etap alkalmával sem léptem túl a 163-as (87%-os) limitet.

 

A túrakajakozás nagy meglepetéssel szolgált: 92-es átlagpulzus társul a 124-es legmagasabb szívfrekvenciával. Ez az elméletileg csupán 32%-os terhelés valójában nem elhanyagolható, hiszen ezt egy viszonylag lassú és gyakran 5-6 órán át tartó mozgást igencsak megérzi a szervezet. Aki nem hiszi, járjon utána!...   :o)

 

Tehát a 2008-as esztendőben mintegy 123 "sportos nap"-om volt, összesen 257 órát töltöttem el testmozgással, ami azért nem is olyan rossz...   :o)

 

Kép

 

Hozzászólások

Hozzászólás megtekintése

Hozzászólások megtekintése

Nincs új bejegyzés.